8 خاصیت کره بادام زمینی که نمیدانید!

زمان تقریبی مطالعه : 4 دقیقه
8 خاصیت کره بادام زمینی که نمیدانید!

تعداد کمی از مردم میتوانند در برابر فواید و خواص فوق العاده کرده بادام زمینی مقاومت کنند. علاوه بر اینکه کره بادام زمینی از منظر تغذیه ای یک مواد غذایی بسیار مفید است، در بسیاری از رژیم های لاغری نیز مورد استفاده قرار میگیرد. اگر شما هم میخواهید از خواص این محصول بی نظیر مطلع شوید تا پایان این مطلب از رایکالا هیج که قرار است 8 خاصیت کره بادام زمینی که تا به حال نمیدانستید را به شما معرفی کنیم.

مصرف کره بادام زمینی برای ورزشکاران

در این دوران به سبب فعالیت زیاد، بدن به مواد مغذی و مفید بیشتر از همیشه نیاز دارد به همین دلیل است که مصرف کره بادام زمینی برای ورزشکاران می تواند که منبع انرژی بسیار مفید واقع شود.

مصرف کره بادام زمینی به دلیل داشتن چربی های اسیدهای چرب اشباع نشده برای قلب و عروق مفید است و میتواند به افزایش قدرت بدنی نیز کمک کنید. این محصول فوق العاده در بهبود عملکرد بدن کاربرد دارد. بادام زمینی دارای ویتامین E، چربی های سالم فیبر و پروتئین بالا است و در بازسازی عضلات و عضله سازی بیشتر به شدت موثر است.

خواص کره بادام زمینی برای قلب و عروق

تاثیر مصرف کره بادام زمینی بر قلب و عروق

این ماده غذایی منبع عالی ویتامین های مفید و فوق العاده است، اما میخواهیم بدانیم مصرف کره بادام زمینی بر قلب و عروق چه تاثیری دارد؟ یکی از مهم ترین خواص کره بادام زمینی تاثیر مثبت بر قلب و عروق است.

  1. کره بادام زمینی از نظر مواد معدنی ضروری بسیار غنی ست. یکی از این مواد معدنی منیزیم است. منیزیم وظیفه عملکرد صحیح سیستم غصبی عضلانی و حفط ضربان قلب را دارد. همچنین این مواد معدتی فشار خون را تحت کنترل نگه می دارد.
  2. کره بادام زمینی سرشار از ویتامین E است و مصرف این ویتامین خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.
  3. این ماده غذایی حاوی پلی فنول هاست. پلی فنول ها نیز خط ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را به شدت کاهش می دهد.

تاثیر کره بادام زمینی بر دیابت

کره بادام زمینی سرشاز از فیبر، منیزیم و اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع است که مصرف آن به افراد مبتلا به دیابت توصیه میشود. به گفته بسیاری از متخصصان این ماده غذایی باعث کاهش سطح خون شده و ممکن است به دیابت نوع 2 نیز کمک کند. همچنین وجود ویتامین E در کره بادام زمینی خطر ابتلا به دیابت را کاهش میدهد. بنابراین یکی دیگر از خواص کره بادام زمینی تاثیر مثبت آن بر کاهش دیابت است.

اما به دلیل اهمیت این بیماری به شما پیشنهاد میکنیم مصرف کره بادام زمینی و حتی میزان آن را با یک پزشک مشورت کنید.

لاغری با کره بادام زمینی

لاغری با کره بادام زمینی

کره بادام زمینی به دلیل وجود خواص تغذیه ای، باعث رفع گرسنگی میشود. از آنجایی که مصرف کره بادام زمینی سبب احساس سیری میشود در بسیاری از رژیم های لاغری مورد استفاده قرار میگیرد.

از آنجا که این ماده غذایی از ویتامین های E، B1، B3، B6، و B7 و مواد معدنی مثل کلسیم، آهن و روی ساخته شده، کالری سالمی را فراهم میکند. به همین دلیل نیز یک میان وعده عالی برای افرادی که رژیم لاغری را به صورت جدی دنبال می کنند، است. در صورتی که هدفتان از خوردن کره بادام زمینی ست بهتر است به مطلب بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی برای لاغری سر بزنید و اطلاعات جامعی در این باره به دست آورید.

لازم به ذکر است است این ماده غذایی میتواند به وزن گرفتن افراد نیز کمک کند. بنابراین باید میزان مصرف آن را طبق هدف خود اندازه گیری کنید.

کاهش کلسترول با کره بادم زمینی

کره بادام زمینی می تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند. در واقع به دلیل وجود فیتواسترول ها در کره بادام زمینی ممکن است مقدار کلسترولی که از غذا جذب میکنیم را کاهش دهد.

یکی از موادی که در کاهش کلسترول خون موثر است، چربی های طبیعی ست و از آنجایی که بادام زمینی یک منبع عالی از چربی های مورد نیاز و طبیعی برای بدن است؛ بنابراین بر خلاف باور های غلط مصرف بادام زمینی نه تنها باعث افزایش کلسترول خون نمیشود بلکه در کاهش آن نیز موثر است.

برای کسانی که مشکلات کلسترول خون دست و پنجه نرم می کنند، مصرف محصولات بادام زمینی به عنوان یک میان وعده توصیه می شود.

همچنین بخوانید: کره بادام زمینی گرم است یا سرد؟

ویتامین های موجود در کره بادام زمینی

همانطور که پیشتر نیز گفتیم کره بادام زمینی حاوی ویتامین های متنوعی ست که میخواهیم به تاثیر آن ها در سلامتی بپردازیم.

  1. فولات یکی از ویتامین های B است که در دوران بارداری بسیار مفید است.
  2. اسید پانتوتنیک موجود در کره بادام زمینی به هضم و جذب پروتئین ها به شدت کمک میکند.
  3. تیامین که برای انتقال سیگنال های عصبی به ماهیچه ها ضروری است.
  4. کولین که برای حفظ ساختار غشای سلولی ضروی ست.

همچنین بخوانید: خواص کره بادام زمینی با عسل برای کودکان

کره بادام زمینی برای پوست صورت

این کره غنی از چربی های سالم و ضروری مثل امگا3 و امگا6 و مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم ومنیزیم است. این مواد نیز برای حفط سلامتی پوست و زیبایی آن ضروری هستند، بنابراین میتوانیم بگوییم مصرف کره بادام زمینی بر زیبایی پوست نیز موثر است.

چربی های موجود در کره بادام زمینی باعث ذخیره پوست آب شده و به همین ترتیب باعث مرطوب کننده بودن و تر و تازه بودن پوست می شود. علاوه بر این ها کره بادام زمینی می تواند به عنوان یک لایه محافظ از پوست عمل کند.

لازم به ذکر است نیاز مصرف بیش از حد این ماده غذایی ممکن است مضراتی نیز داشته باشد، بنابراین برای داشتن پوستی سالم و زیبا متعادل مصرف کنید.

 

کره بادام زمینی غنی از مواد معدنی

برای سلامت بدن و عملکرد صحیح آن تعداد زیادی مواد معدنی ضروری وجود دارد. حالا کره بادام زمینی حاوی شماری این مواد معدنی ضروری ست.

  1. آهن بدن: عمدتاً در انتقال اکسیژن نقش دارد.
  2. فسفر: به نگهداری و ترمیم سلول ها و بافت ها کمک می کند.
  3. روی: یک ماده معدنی ضروری برای سنتز پروتئین است و به تنطیم سلول های ایمنی کمک میکند.
  4. مس: نقش مهمی در تولید برخی پروتئین ها مانند کلاژن و هموگلوبین دارد
  5. منیزیم: فشار خون را تحت کنترل نگه می دارد.
  6. پتاسیم: برای عملکرد مغز و سیستم عصبی ضروری.

جدول ارزش غذایی کره بادام زمینی

این جدول مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی را نشان می دهد.

کدام کره بادام زمینی رژیمی را بخریم؟

بسیاری از افرادی که برای کاهش وزن خود رژیم های غذایی مختلفی را امتحان میکنند و باید مواد غذایی رژیمی را مصرف کنند. همچنین کره بادام زمینی رژیمی که بسیار خوشمزه و سازگار با رژیم های لاغری ست، نیز به افرادی که به دنبال رژیم هستند پیشنهاد میشود.

معرفی کره بادام زمینی رژیمی

صحبت پایانی رایکالا هیج

به خواص کره بادام زمینی و مصرف آن شک نکنید. این ماده به قدری مفید، مغذی و سرشار از پروتئین است که مصرف آن در تمامی زمینه ها تاثیر مثبت دارد، اما رایکالا هیج به شما پیشنهاد میکند حتما در مصرف آن تعادل ایجاد کنید. برای بزرگسالان روزانه دو قاشق غذای خوری و برای کودکان یک قاشق توصیه می شود. 

ستاره علیزاده
دوشنبه، 13 شهریور 1402


نظر شما

متن نظر