خواص کره بادام زمینی با عسل برای کودکان

زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
خواص کره بادام زمینی با عسل برای کودکان

کره بادام زمینی و عسل هر دو از دسته مواد غذایی هستند که خواص آنها بر هیچکس پوشیده نیست. ما در مقالات گذشته بارها و بارها از فواید کره بادام زمینی با شما صحبت کرده ایم. حالا در این مقاله از رایکا لاهیج قصد داریم علاوه بر نگاهی بر خواص هر دو ماده غذایی، خواص ترکیب کره بادام زمینی با عسل را برای کودکان با شما در میان بگذاریم.

خواص ترکیب کره بادام زمینی با عسل برای کودکان

تغذیه سالم کودکان یکی از دغدغه های مهم مادران و پدران است بنابراین اطلاعات و آگاهی داشتن از مواد غذایی که بر سلامت جسم و روح کودک تاثیر مثبت دارد میتواند از نگرانی های والدین بکاهد. دانستن خواص کره بادام زمینی با عسل می تواند پدران و مادران را در انتخاب بسیاری از میان وعده ها کمک کند. ترکیب کره بادام زمینی با عسل می تواند فواید زیر را برای کودکان داشته باشد:

  1. بهبود عملکرد دستگاه گوارش: کره بادام زمینی و عسل هر دو سرشار از فیبر هستند بنابراین به بهبود دستگاه گوارش کمک می کند.
  2. تقویت رشد و نمو: این دو ماده غدایی منبعی عالی از پروتئین هستند به همین دلیل هم به رشد و تقویت کودکان کمک می کند.
  3. حفظ سلامت مغز: از آنجایی که کره بادام زمینی و عسل حاوی چربی های سالم هستند ترکیب این ه میتواند تاثیر مثبتی بر سلامت مغز داشته باشد
  4. حفظ سلامت قلب: حفظ سلامت قلب کودک نیز به این دلیل است که عسل و کره بادام زمینی از منزیم برخوردارند و منیزیم وظیفه حفظ ضربان قلب منظم را دارد.
  5. افزایش انرژی: کربوهیدرات ها نیز به افزایش سطح انرژی کمک میکنند، عسل و کره بادام زمینی هم منبع کربوهیدارت ها ست.
  6. تقویت سیستم ایمنی بدن: کره بادام زمینی و عسل هر دو حاوی آنتی اکسیدان ها هستند و به همین دلیل نیز سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
  7. تقویت کننده وشادابی پوست:
  8. پیشگیری از ابتلا به یبوست: به سبب وجود فیبر در کره بادام زمینی و عسل مصرف آنها باعث جلوگیری از یبوست می شود.
  9. منبع غنی از امگا 6: کره بادام زمینی و عسل غنی از امگا 6 است اما شما هنگام خرید کره بادام زمینی به مقدار امگا 6 موجود در آن دقت کنید.

البته همه ما می دانیم این ترکیبات برای تمامی افراد موثر است و مختص به کودکان نیست. اما این ترکیب تاثیر بیشتری در تقویت و رشد کودکان دارد.

بیشتر بخوانید: 6 نوع صبحانه کودک با کره بادام زمینی

خواص فوق العاده عسل

عسل که سال هاست فواید آن به همه ما ثابت شده است و تقریبا برای برطرف کردن بسیاری از بیماری ها از همین ماده غذایی فوق العاده استفاده میکنیم. در خرید عسل هم شما باید به اصل بودن آن دقت کنید. جدا از خریداری عسل هایی که با شکر ترکیب میشود خودداری کنید. ما در ادامه به برخی از خواص عسل اشاره میکنیم.

  1. افزایش انرژی بدن
  2. تقویت حافظه
  3. کمک به کاهش علائم آلرژی
  4. هضم راحت تر غذا
  5. خواص دارویی بیشمار

خواص کره بادام زمینی

کره بادام زمینی رژیمی و یا کره های بادام زمینی که در خانه تهیه میشود بهترین نوع کره بادام زمینی هستند، زیرا این کره بادام زمینی اصولا از مواد افزودی کمتری استفاده میشود و گاها استفاده نمیشود. کره بادام زمینی سرشار از پروتئین است و میتواند برای بسیاری از بیماری های قلب و عروق و دیابت موثر باشد و به کاهش کلسترول نیز کمک می کند. این ها تنها تعدادی از خواص کره بادام زمینی ست و شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در این باره به مقاله خواص کره بادام زمینی در رایکا لاهیج سر بزنید.

ما به شما خرید کره بادام زمینی رژیمی رائیک را معرفی میکنیم که سرشار از پروتئین بوده و به شدت مقوی ست.

ستاره علیزاده
یک شنبه، 30 مهر 1402


نظر شما

متن نظر