طبع کره بادام زمینی گرم است یا سرد

زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
طبع کره بادام زمینی گرم است یا سرد

در طب سنتی هر مواد غذایی بر اساس میزان رطوبت و گرما دارای یک طبع یا به اصطلاح مزاج است. به صورت کلی طبع ها به چهار دسته خشک، تر، سرد و گرم تقسیم میشود. هر شخص باید با توجه به طبع بدنی خود خوارکی هایی متناسب با مزاج خود مصرف کند. بنابراین شما باید با طبع بدن خود آشنا باشید و با آگاهی بر این موضوع خوراکی های مناسب با طبع خود را انتخاب کنید. ما در این مطلب از رایکا لاهیج به سوال طبع کره بادام زمینی سرد است یا گرم؟ پاسخ می دهیم.

کره بادام زمینی گرم است یا سرد

ما در ابتدای این مطلب به سوال شما پاسخ می دهیم و سپس به مسائل مربوط به آن می پردازیم. طبع کره بادام زمینی گرم و تر است، اما آیا دانستن این موضوع کافی ست؟

کره بادام زمینی به دلیل پروتئین بالا و انرژی فراوان از طبع گرمی برخوردار است. در واقع خوراکی هایی با طبع گرم شناخته میشوند که سوخت ساز بدن را افزایش میدهند. از آنجایی که کره بادام زمینی از بادام زمینی آسیاب شده تولید میشود، از مغزیجات گرم است. دانستن این موضوع به تنهایی کافی نیست و همانگونه که پیشتر نیز اشاره شد باید طبع بدن خود را بدانید تا متوجه شوید آیا این خوراکی با بدن شما سازگار است؟ 

چه افرادی کره بادام زمینی نخورند و چی افرادی بخورند؟

بهتر است ابتدا به این موضوع بپردازیم که چه افرادی میتوانند خوراکی هایی با طبع گرم مصرف کنند و چه افرادی نمی توانند؟ در طب سنتی بهتر است افرادی که طبع گرم دارند خوراکی هایی مصرف کنند که دارای طبع سرد هستند و بالعکس اشخاصی که طبع سرد دارند غذاهایی با طبع گرم مصرف کنند. باید توجه داشته باشید ذکر این مورد به این معنا نیست که افراد با طبع گرم نمیتوانند خوراکی هایی با طبع گرم را مصرف کنند، ما در ادامه به روش هایی اشاره میکنیم که بتوانید غذای موردعلاقه خورد را فارغ از اینکه چه طبعی دارند مصرف کنید.

پس تا اینجا متوجه شدیم که اگر شخصی هستید با طبع گرم، بهترین پیشنهاد برای شما غذاهایی با طبع سرد است اما اگر طبع یا مزاج بدنتان سرد است مصرف غذاهایی با طبع گرم مثل کره بادام زمینی ایده آل است. اگر هنوز نمیدانید طبع شما سرد است یا گرم، علائم زیر میتواند شما را در شناخت طبع بدنتان راهنمایی کند.

 

برخی از علائم افراد با طبع سرد: برخی از علائم افراد با طبع گرم:
احساس سردی در دست‌ها و پاها میل به مصرف غذاهای تند و گرم
درد شکم و مشکلات گوارشی مانند یبوست تعریق زیاد
دلپیچه دچار جوش  و حساسیت های پوستی

 

حالا که متوجه شدید چه مزاجی دارید و بهتر است خوارکی هایی با چه طبعی را مصرف کنید میتوانیم به این موضوع بپردازیم که آیا افراد با مزاج گرم نباید غذاهایی با طبع گرم مثل کره بادام زمینی را مصرف کنند؟ اگرچه بهترین گزینه برای این افراد غذاهایی با طبع سرد است اما مصرف غذاهای گرم نیز برای آنها ممنوع نیست. اگر شما هم طبع گرمی دارید راه درست این است که در خوردن غذاهایی با طبع سرد و یا بالعکس حتما تعادل را رعایت کنید. همچنین یکی دیگر از روش هایی که میتوانید بکار بگیرید این است که غذاهای با طبع گرم را همراه با مکمل های طبع سرد مصرف کنید. 

همچنین بخوانید: مافین رژیمی با کره بادام زمینی

ستاره علیزاده
چهارشنبه، 22 آذر 1402


نظر شما

متن نظر