بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی برای لاغری

زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی برای لاغری
مصرف کره بادام زمینی به تنهایی در کاهش وزن موثر نیست اما مصرف متعادل آن و در بهترین زمان های روز باعث کاهش وزن میشود. ما در این مقاله به بررسی بهترین زمان  مصرف کره بادام زمینی برای لاغری میپردازیم. شما با آگاهی بر بهترین زمان خوردن بادام زمینی برای لاغری میتوانید از رژیم غذایی سالم تری برخوردار باشید.
 
 

کره بادام زمینی چاق میکنه یا لاغر؟

بهتر است ابتدا به این بپردازیم که اصلا کره بادام زمینی چاق میکنه یا لاغر؟ کره بادام زمینی به دلیل اینکه سرشار از مواد مغذی، پروتئین ها و ویتامین هاست یک میان وعده کامل و مقوی ست که باعث سیر شدن طولانی مدت میشود. همچنین این ماده غذایی به دلیل فیبر موجود در خود فواید زیادی برای سلامتی مثل بهبود هضم دارد. احتمالا بسیاری از افراد تصور می کنند کره بادام زمینی برای کاهش وزن مفید نمی باشد، با این حال همه چیز بر عکس است و مصرف کره بادام زمینی به اندازه برای کاهش وزن مناسب بوده و بسیاری از متخصصان تغذیه نیز مصرف آن را برای کاهش وزن مناسب می دانند.
 

زمان مناسب مصرف کره بادام زمینی برای لاغری

مصرف کره بادام زمینی برای کاهش وزن به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل زمان مناسب مصرف کره بادام زمینی برای لاغری ست. در ادامه بهترین زمان مصرف این ماده مقوی را یاد میگیریم.

  • مصرف کره بادام زمینی در صبحانه

از آنجایی که صبحانه مهم ترین وعده غذایی ست که تمامی متخصصان تغذیه نیز روی آن تاکید دارند بنابراین بهترین زمان برای مصرف کره بادام زمینی صبح و همراه با صبحانه است. کره بادام زمینی علاوه بر اینکه یک صبحانه کامل و مقوی ست، برای صبحانه به شما کمک میکند تا مدت طولانی تر سیر بمانید. این وعده غذایی کامل سطح انرژی شما را افزایش می دهد و یک روز عالی را برای شما رقم می زند. توجه داشته باشید این وعده کامل از خوردن میان وعده ها در اواسط صبح جلوگیری میکند. یک تیغه از کره بادام زمینی خود را با یک نان رژیمی در بهترین وعده غذایی خود مصرف کنید.

  • مصرف کره بادام زمینی بعد از تمرین

خوردن یک قاشق کره بادام زمینی بعد از تمرین ورزشی می تواند از، از دست دادن عضلات جلوگیری کند. همچنین در مقایسه با نوشیدنی های ورزشی کالری و قند کمتری دارد.

  • میان وعده ها

مصرف کره بادام زمینی به جان میان وعده ها اگرچه ایده آل نیست اما مصرف آن میتواند به شما در احساس سیری کمک کرده و در طول روز از خوردن بیش از حد بین وعده ها و ریزه خواری ها جلوگیری میکند.

برخی از دلایل تاثیر کره بادام زمینی بر کاهش وزن:

  1. سیر نگه داشتن برای مدت طولانی

  2. کره بادام زمینی دارای شاخص گلیسمی پایین 14 است. در واقع، سطح قند خون شما را برای مدت طولانی پس از مصرف ثابت نگه می دارد که باعث کاهش سطح انسولین میشود. سطح پایین انسولین و قند خون، بدن شما را تشویق می کند تا برای انرژی، چربی بسوزاند. این منجر به کاهش وزن می شود.
  3. با وجود شیرینی طبیعی کمی که دارد، باعث می شود ولع قند خود را سرکوب کنید.
  4. سطح انرژی را بالا نگه می دارد.

  5. پشتیبانی از حفظ وزن و...

طریقه مصرف کره بادام زمینی برای لاغری

متخصصان تغذیه همواره افراد را به خوردن کره بادام زمینی برای لاغری تشویق میکنند. بنابراین نیاز است که با طریقه مصرف کره بادام زمینی برای لاغری آشنا شویم. از آنجایی که کره بادام زمینی سرشار از پروتئین است پس باید با مواد غذایی کم کالری مصرف کنید. همچنین باید به مقدار مجاز مصرف و بهترین زمان خوردن کره بادام زمینی بسیار دقت کنید که در ادامه این مقاله به این موارد می پردازیم.

مقدار مجاز مصرف کره بادام زمینی

یکی از عناصر تشکیل دهنده تغذیه بسیاری از افراد کره بادام زمینی ست، اما به سبب شیرینی و مزه دلپذیری که دارد، باید از مقدار مجاز مصرف کره بادام زمینی مطلع باشید تا در سلامتی شما خللی ایجاد نشود. بر اساس گفته های سازمان غذا و دارو،  مقدار مصرف کره بادام زمینی برای لاغری در روز باید حداکثر دو قاشق غذا خوری باشد. البته این مقدار می تواند با توجه به شرایط و نیاز های جسمی شما متفاوت باشد. بنابراین در مقدار مجاز مصرف کره بادام زمینی علاوه بر علاقه شخصی معیار های تغذیه ای را هم در نظر بگیرید.

 مقدار مصرف کره بادام زمینی برای لاغری از این جهت حائز اهمیت است که کره بادام زمینی از پروتئین بالایی برخوردار است بنابراین در صورتی که شما بیشتر از مقدار مجاز، کره بادام زمینی مصرف کنید نه تنها در لاغری شما موثر نبوده بلکه ممکن است تاثیر عکس داشته باشد. این موضوع به خصوص برای کره های بادام زمینی که برچسب رژیمی ندارند صدق میکند، زیرا سرشار از کالری هستند و مصرف بیش از حد آنها سبب افزایش وزن خواهد شد، بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که از مقدار مصرف کره بادام زمینی برای لاغری آگاه باشید و آن را رعایت کنید.

همچنین بخوانید: کره بادام زمینی با چی بخوریم؟

بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی برای لاغری

 

کره بادام زمینی رژیمی

حالا که فوت و فن مصرف کره بادام زمینی را یاد گرفتید، باید یک کره بادام زمینی رژیمی خوب را خریداری کنید. باید خرید کره بادام زمینی رژیمی به موارد مختلف مثل عدم استفاده از شکر، نمک، گلوتن دقت داشته باشید. ما به شما کره بادام زمینی رائیک را معرفی میکنیم که کاملا فاقد نمک، شکر، گلوتن بوده و با شکر طبیعی نیز تولید شده است.

 

کره بادام زمینی رژیمی

 

کلام پایانی رایکالا هیج با شما

تیم رایکالا هیج به شما پیشنهاد میکند حتما کره بادام زمینی را در وعده های روزانه خود جای دهید تا از مزایای فوق العاده آن بی بهره نباشید . این محصول فوق العاده دارای چربی ست، بنابراین آن را به مقدار مناسب و بهترین تایم های روز مصرف کنید. مصرف کره بادام زمینی همراه با فعالیت بدنی روزانه و تغدیه سالم می تواند به شدت بر لاغری شما تاثیر گذار باشد.

 

ستاره علیزاده
دوشنبه، 06 شهریور 1402


نظر شما

متن نظر