بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی در بدنسازی

زمان تقریبی مطالعه : 4 دقیقه
بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی در بدنسازی

کره بادام زمینی به عنوان یک منبع پر از مواد مغذی و انرژی که از دانه های بادام زمینی گرفته میشود، امروزه جای بسیاری از کره های خوراکی با چربی های مضر و اشباع شده را گرفته است. به خصوص در بین افرادی که رژیم خاصی از رژیم های غذایی را دنبال میکنند. همچنین مورد توجه بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان قرار گرفته و در برنامه رژیم های غذایی آنان به صورت های مختلفی قرار دارد. به نظر شما بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی در بدنسازی در چه ساعتی از روز می باشد؟ مصرف کره بادام زمینی قبل از تمرین بهتر است یا بعد از آن؟ اگر شما میخواهید بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی در بدنسازی را بدانید در این مقاله با رایکا لاهیج همراه باشید.

زمان مناسب مصرف کره بادام زمینی:

امروزه با توجه به تغییر روش های تغذیه و تعدد مواد مصرفی سالم امکان داشتن سبک و رژیم غذایی سالم بیشتر است. یکی از این خوراکی های سالم و دارای انرژی زیاد با مواد مغذی، کره بادام زمینی است. کره بادام زمینی، به عنوان یک منبع غنی از مواد مغذی و با وجود خواص غذایی بالا میتواند برای بدنسازی و عضله سازی نیز بسیار مفید باشد. این در حالی است که برای مصرف کره بادام زمینی به عنوان یک رژیم خاص، در بدنسازی یک برنامه دقیق لازم است تا تاثیر خود را بر روی بدن و عضله ها بگذارد. از آنجایی که کره بادام زمینی یک منبع قوی از پروتئین و کربوهیدرات ها و ... است میتواند یک جزء جدا نشدنی برای بدنسازان باشد. زمان مناسب مصرف کره بادام زمینی برای نحوه صحیح عضله سازی بسیار اهمیت دارد.

صبحانه یکی از مهم ترین و اصلی ترین وعده های غذایی ست، تمامی متخصصان تغذیه و همچنین مربیان خبره نیز روی آن تاکید کرده اند. براساس پژوهش های انجام شده در ارتباط با بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی در بدنسازی برای ورزشکاران و مخصوصا عضله سازی، صبح ها می باشد. مصرف کره بادام زمینی در وعده صبحانه به ذخیره سازی انرژی در حین ورزش و تمرین های مخصوص برای عضله ها بسیار کمک میکند. همچنین میتواند به بهبود عملکرد عضله های بدنسازان برای افزایش حجم و عضله کمک کند.

مصرف کره بادام زمینی قبل از تمرین

از آن جایی که مصرف کره بادام زمینی یک منبع پر انرژی با سرعت تاثیر گذاری بالا برای بدن می باشد، برخی از ورزشکاران آن را قبل از تمرین به خصوص برای عضله سازی و حجم استفاده میکنند. توجه داشته باشید بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی در بدنسازی نهایت تا نیم ساعت قبل از شروع ورزش میتواند مفید باشد. همچنین از کره بادام زمینی برای لاغری نیز استفاده میشود. برای اطلاعات بیشتر، میتوانید مقاله <بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی برای لاغری> را مطالعه کنید.

مصرف کره بادام زمینی بعد از تمرین

استفاده از کره بادام زمینی به هر شکلی بعد از انجام تمرینات ورزشی و عضله سازی میتواند به بهبود عضلات و ماهیچه های بدنسازان کمک کند که البته مصرف بلافاصله کره بادام زمینی پس از تمرین توصیه نمیشود و بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی در بدنسازی برای بعد از تمرین، حداقل بعد از 30 دقیقه استراحت می باشد که حتما باید پس از استراحت بدن و عضله ها استفاده شود که میتواند هم به تنهایی کره بادام زمینی مصرف شود و یا با مواد دیگری مانند شیر و ... مخلوط کرده و میل کرد

مصرف کره بادام زمینی به عنوان یک میان وعده

کره بادام زمینی میتواند به تنهایی به عنوان یک وعده غذایی اصلی در طول روز برای بدنسازان استفاده شود و پروتئین اضافی به بدن آن ها برساند که برای عضله سازی مفید می باشد. همچنین میتوان برای میان وعده از کره بادام زمینی با مخلوط مواد دیگر از جمله پنکیک و یا کرپ های طعم دار و ... استفاده شود. در هر صورت مصرف کره بادام زمینی در طول روز میتواند مقدار پروتئین و کربوهیدرات لازم برای رشد عضلات را برای بدنسازان تامین کند.

کره بادام زمینی دارای خواص زیاد و مواد مغذی زیادی برای تامین انرژی بدن می باشد و دارای ارزش غذایی بالایی است. زمان مناسب مصرف کره بادام زمینی نیز در وعده صبحانه می باشد که این خواص و مواد مغزی به خوبی در این ساعت از روز جذب بدن میشود. از برخی از خواص کره بادام زمینی که برای ورزش و به خصوص بدنسازی و عضله سازی بسیار مناسب است می توان به پروتئین، چربی های سالم، کربوهیدرات، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ... اشاره کرد.

1) پروتئین: پروتئین یکی از اصلی ترین خواص کره بادام زمینی است که برای عضله سازی و بهبود عملکرد عضله ها و همچنینی نگهداری آن ها بسیار مفید می باشد.

2) چربی های سالم و کربوهیدرات : چربی های نیمه اشباع شده و استخراج شده از خود بادام زمینی و کربوهیدرات موجود در کره بادام زمینی یک منبع غنی برای تامین انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت های ورزشی به خصوص بدنسازی و تمرینات مرتبط با عضله سازی می باشد.

3) مواد معدنی: خود بادام زمینی دارای خواص و مواد معدنی فراوان از جمله منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی می باشد که با مصرف کره بادام زمینی در زمان مناسب و به هر شکلی این مواد معدنی وارد بدن میشود که برای فعالیت های ورزشی و عضله سازی منبع بسیار خوبی می باشد.

4) آنتی اکسیدان ها: به دلیل وجود استرس در تمرینات سنگین و شدید بدنسازان بادام زمینی میتواند با داشتن انواع آنتی اکسیدان ها به کاهش استرس و التهابات مربوط به تمرینات سنگین کمک کند.

به هر حال زمان مناسب مصرف کره بادام زمینی برای بدنسازان و به خصوص برای عضله سازی به مقدار مصرف، اهداف بدنسازی و کالری مورد نیاز آن ها نیز بستگی دارد که برای هر ورزشکاری متفاوت است. آنچه در مصرف کره بادام زمینی برای بدنسازان اهمیت دارد، تعادل در مصرف این ماده خوراکی مغذی است که توصیه میشود اگر میخواهید در رژیم غذایی خود کره بادام زمینی را داشته باشید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا بهترین برنامه ریزی را برای مصرف کره بادام زمینی برای شما انجام دهد. همچنین اگر به صورت قطعی و طبق برنامه میخواهید در رژیم غذایی خود کره بادام زمینی را داشته باشید، میتوانید کره بادام زمینی رژیمی رایکا لاهیج را خریداری کرده و از آن استفاده کنید که با بهترین کیفیت تولید میشود.

ستاره علیزاده
چهارشنبه، 29 آذر 1402


نظر شما

متن نظر