همه چیز درباره مصرف کره بادام زمینی در بارداری را بدانید!

زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
همه چیز درباره مصرف کره بادام زمینی در بارداری را بدانید!

بارداری یکی از مهم ترین دوره های زندگی بانوان است که در طول آن باید به رژیم غذایی خود دقت کرد. مصرف غذاهای مفید و مقوی برای مادر و نوزاد در حال رشد در دوران بارداری بسیاری مهم است و به همین دلیل است مادران در مصرف غذاهای مختلف دقت بیشتری دارند. برخی از غذاها نیز ممکن است به دلیل خطرات محتمل نگرانی هایی را برای مادران باردار ایجاد کند، مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری یکی از خوارک هایی ست که اکثرا مادران نگران هستند. ما در این مقاله از رایکا لاهیج قصد داریم برای همیشه به این سوال که مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری مفید است یا مضر؟ و بسیاری از سوالات دیگر پاسخ دهیم.

کره بادام زمینی در بارداری مضر است؟

آیا مصرف کره بادام زمینی در بارداری ضرر دارد؟ اگر خودتان باردار هستید و یا اطرافیان شما باردار هستند باید به شنیدن این سوال و سوالات مشابه عادت کنید. مادران باردار همواره نگران این هستند که مصرف برخی از غذاها منجر به خطرات و عوارض ناخواسته برای نوزاد در حال رشدشان شود و مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری هم از این قاعده مستثنی نیست. میتوانیم بگوییم اگر شما به کره بادام زمینی آلرژی ندارید مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری نه تنها مضر نیست بلکه میتواند برای مادران باردار مفید باشد.

 

مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری

 

خواص کره بادام زمینی در دوران بارداری

یکی از سوالات مهم برای افراد باردار این است که کره بادام زمینی چه خواصی دارد برای پاسخ به این سوال بهتر است به مزایای کره بادام زمینی در دوران بارداری رجوع کنیم: از آنجایی که کره بادام زمینی حاوی فولات و اسید فولیک است سبب تسریع در رشد جنین می شود، در کنار این مزیت نمی توان پروتئین طبیعی موجود در کره بادام زمینی را نادیده گرفت زیرا این پروتئین در دوران بارداری برای مادر ضروری بوده و یکی از راه های تامین آن می تواند استفاده از کرده بادام زمینی باشد تقریبا می توان گفت هر 100 گرم کره بادام زمینی حاوی پروتئین بسیار زیادی است و برای جنین و مادر بسیار مناسب است. در کنار این مزایا استخوان سازی و بهبود سیستم ایمنی بدن نیز در دوران بارداری باعث شده است کره بادام زمینی به محبوبیت خاصی در بین مادران باردار برسد زیرا در طول 9 ماه بارداری و حتی پس از آن، خانم های باردار مقدار زیادی کلسیم از دست میدهند. به منظور ساختن استخوان های قوی برای نوزاد و حفظ سلامت استخوان های مادر، کره بادام زمینی به عنوان یک منبع غنی از کلسیم شناخته شده است. علاوه بر آن، کره بادام زمینی حاوی موادی مانند آهن، ویتامین E و آنتیاکسیدان های ضد آنفولانزا است که میتواند سیستم ایمنی بدن را تقویت و بهبود بخشد. تنها نکته مهم برای مادران باردار که باید به آن توجه داشته باشند بحث مهم آلرژی است، مادران باردار عزیزی که دارای آلرژی هستند بهتر است از کره بادام زمینی استفاده نکنند، در غیر این صورت به راحتی می توانید در طول روز از کره بادام زمینی استفاده نمایید چرا که طبق تحقیقات به عمل آمده مواد آلرژی در دوران بارداری به جنین منتقل نمی شود.

همچنین بخوانید: 8 خاصیت کره بادام زمینی

کره بادام زمینی و تأثیر آن بر وزن گیری جنین

کره بادام زمینی یک منبع غنی از مواد مغذی مانند کلسیم بوده و برای مادران باردار بسیار مفید است. در دوران بارداری، رژیم غذایی مناسب و مصرف مقدار مناسبی کلسیم برای ساختن استخوان های قوی جنین بسیار حائز اهمیت است. از آنجایی که کره بادام زمینی سرشار از کلسیم است، میتواند به طور موثری به وزن گیری صحیح جنین کمک کند. علاوه بر این، کره بادام زمینی منبعی عالی از چربی های سالم است و میتواند در افزایش وزن جنین نیز تأثیرگذار باشد. استفاده از کره بادام زمینی به عنوان یک منبع ارزشمند از چربی های سالم در تغذیه بارداران، میتواند باعث رشد و توسعه سالم نوزاد گردد.

به طور کلی، کره بادام زمینی از نظر تغذیه ای برای مادران باردار به عنوان یک منبع غنی از کلسیم و چربی های سالم حائز اهمیت است. برای کسانی که به دنبال وزن گیری جنین صحیح هستند، توصیه میشود که در چارچوب توصیه های پزشک خود، مقدار مناسبی از کره بادام زمینی در رژیم غذایی خود در نظر بگیرند.

 

مصرف کره بادام زمینی حاملگی

 

روزی چند عدد بادام زمینی در بارداری بخوریم؟

مصرف بادام زمینی در طول دوران بارداری به عنوان یک منبع غذایی سالم و مغذی توسط متخصصان توصیه قرار میگیرد. اما تعیین میزان دقیق مصرف بادام زمینی که در رژیم غذایی خود در طول روزهای بارداری مصرف کنید، میتواند به مشاوره پزشک معالج و یا متخصص تغذیه معتمد شما بستگی داشته باشد. اکثر موارد، مصرف 8 الی 10 عدد بادام زمینی برای بارداران مناسب است. هرچند که میزان دقیق مصرف بادام زمینی ممکن است بسته به نیازهای شخصی شما و رژیم غذایی کلی خودتان متغیر باشد. به طور کلی، برای حفظ تغذیه سالم در بارداری و مصرف مناسب بادام زمینی، توصیه میشود مقدار مصرف روزانه را در حد معقول و تناسبی با سایر مواد غذایی دیگر در دستور غذایی خودتان در نظر بگیرید.

همچنین بخوانید: کره بادام زمینی را با چی بخوریم؟

کلام پایانی رایکالا هیج

در این مقاله از رایکا لاهیج ما همه چیز را درباره مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری با شما مادران باردار در میان گذاشتیم از مضرات و فواید گرفته تا تاثیر آن بر وزن گیری جنین. با این حال شما زمان مصرف کره بادام زمینی در حاملگی با پزشک معالج خود درباره مقدار مصرف آن مشورت کنید. کره بادام زمینی رائیک که از محصولات شرکت رایکالا هیج است، فاقد نمک و شکر است و برای شیرین شدن کره بادام زمینی از عسل طبیعی استفاده شده است، بنابراین ما مصرف کره بادام زمینی رژیمی رائیک را در دوران بارداری به شما نیز پیشنهاد میکنیم.

 

ستاره علیزاده
سه شنبه، 21 شهریور 1402


نظر شما

متن نظر