طرز تهیه کرپ با کره بادام زمینی؛ یک دستور العمل ساده و خوشمزه

زمان تقریبی مطالعه : 1 دقیقه
طرز تهیه کرپ با کره بادام زمینی؛ یک دستور العمل ساده و خوشمزه

اصولا انتخاب صبحانه ای که کودکان به آن علاقه نشان دهند کمی سخت است، اما کرپ از آن دست صبحانه هایی ست که علاوه بر اینکه خوشمزه و سیر کننده است، مورد علاقه کودکان نیز هست. پس اگر کودکتان از صبحانه خوردن فراری ست میتوانید با این طرز تهیه عالی از کرپ و نکات مهمی که در مقاله از رائیک به آن می پردازیم کودکتان را به خوردن صبحانه علاقه مند کنید. البته این طرز تهیه کرپ با کره بادام زمینی تنها برای کودکتان نیست و برای تمامی سنین جذاب و خوشمزه است.

مواد لازم برای تهیه کرپ با کره بادام زمینی

  • آرد سفید 1 لیوان
  • شیر 1 لیوان
  • تخم مرغ 2 عدد
  • کره بادام زمینی 2 قاشق
  • شکر 3 قاشق
  • کره نصف قوطی کبریت
  • وانیل نصف ق چ
  • جوش شیرین نصف ق چ

طرز تهیه کرپ با کره بادام زمینی

در این طرز تهیه کرپ با کره بادام زمینی ابتدا آرد، تخم مرغ، شیر، 2 قاشق کره بادام زمینی و شکر را با همزن برقی و یا به صورت دستی هم بزنید تا مواد یکدست شود. وانیل و جوش شیرین هم به مواد اضافه کنید و کمی مخلوط کنید. تابه ای نچسب را انتخاب کنید و روی شعله کم قرار دهید، کره را کف تابه ذوب کنید. بعد از گرم شدن تابه، یک ملاقه کرپ را داخل آن بریزید. هر سمت از کرپ یک و نیم الی دو دقیقه زمان برای پخته شدن نیاز دارد؛ پس بعد از گذشت دو دقیقه با کفگیر نازک و نچسب ابتدا گوشه های کرپ را از تابه جدا کنید و سپس آن را برگردانید تا سمت دیگر کرپ هم پخته شود. حالا که کرپ ها آماده شدند میتوایند با استفاده از موز، توت فرنگی، کره بادام زمینی، نوتلا و... آنرا تزیین کنید. یکی از روش هایی که باعث میشود کودکتان به کرپ علاقه مند شود این است که آنرا تزیین کنید.

همچنین بخوانید: بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی در بدنسازی

نکات مهم در طرز تهیه کرپ با کره بادام زمینی

1. توجه داشته باشید با تغییر مقدار شیر یا آرد کرپ شما رقیق یا غلیظ میشود. شیر بیشتر باعث رقیق شدن و آرد بیشتر باعث رقیق شدن کرپ میشود.

2. ماهیتابه کرپ را بیش از حد با خمیر پر نکنید. این باعث می شود کرپ به طور یکنواخت پخته نشود.

3. شما میتوانید وسط کرپ، موز، توت فرنگی یا میوه موردعلاقه خود را به همراه نوتلا یا عسل قرار دهید و سپس کرپ را تا کنید.قبل از تا کردن کرپ ها، بگذارید کمی خنک شوند تا پاره نشوند.

4. حتما از کره بادام زمینی استفاده کنید که از سالم بودن آن مطمئن شوید. پیشنهاد رایکا لاهیج به شما کره بادام زمینی رژیمی رائیک است، که فاقد نمک و شکر می باشد.

ستاره علیزاده
دوشنبه، 20 آذر 1402


نظر شما

متن نظر