طرز تهیه بستنی رژیمی با کره بادام زمینی (2 طعم بی نظیر)

زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
طرز تهیه بستنی رژیمی با کره بادام زمینی (2 طعم بی نظیر)

بستنی یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین دسر های مشترک در سراسر جهان است. کالری و چربی بالایی که این دسر خوشمزه دارد باعث کاهش مصرف آن میشود. با توجه به این موضوع در این مقاله طرز تهیه دو نوع بستنی رژیمی با کره بادام زمینی را آموزش میدهیم که با مواد اولیه ی سالم و کم کالری تهیه میشوند.

بستنی موز و کره بادام زمینی

اگر به موزو کره بادام زمینی علاقه دارید؛ پس حتما این بستنی رژیمی موز و کره بادام زمینی را امتحان کنید. این دسر فقط به 6 مواد غذایی نیاز دارد که تقریبا در تمام فروشگاه های دور و اطراف ما به راحتی پیدا میشود.

مواد لازم برای تهیه بستنی موز و کره بادام زمینی

موز 4 عدد
کره بادام زمینی رژیمی 1 قاشق غذاخوری
دارچین 1 قاشق چای خوری
شکلات تلخ (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری
بادام پرک شده/بادام خورد شده (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری
شیر بادام/ شیر گاو 2 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه بستنی موز و کره بادام زمینی

ابتدا موز را به صورت حلقه های منظم برش بزنید و سپس آن را در فریزر قرار دهید. پس از منجمد شدن، آنها را از فریزر خارج کنید و به همراه شیر بادام در مخلوط کن بریزید و تا یکدست شدن مخلوط کنید. شما میتوانید به جای شیر بادام از شیر گاو استفاده کنید، دلیل استفاده ما از شیر بادام در این دستور العمل این است که شیر بادام کالری کمتری نسبت به شیر گاو دارد. بعد از مخلوط شدن مواد کره بادام زمینی و دارچین را اضافه کرده و مجدد مخلوط کنید. در مرحله بعد ظرف مناسب برای نگهداری در فریزر را انتخاب کنید و مواد مخلوط شده را در ظرف بریزید و آنرا به مدت 1 ساعت در فریزر قرار دهید. بستنی شما آماده است و میتوانید با شکلات تلخ رنده شده و بادام پرک شده آن را سرو کنید.

بستنی شکلاتی با کره بادام زمینی

این بستنی لذیذ برای افرادی که به شکلات و بستنی شکلاتی علاقه مند هستند، بسیار مناسب است. بستنی شکلاتی که در ادامه یاد میگیریم تنها با 5 ماده غذایی و خیلی سریع هم آماده میشود.

مواد لازم برای تهیه بستنی شکلاتی با کره بادام زمینی

موز 4 عدد
شیر 2 و نبم فنجان
کره بادام زمینی رژیمی یک چهارم فنجان
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
بادام پرک شده/بادام خورد شده (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری
شیر بادام/ شیر گاو 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه بستنی شکلاتی با کره بادام زمینی

در این روش نیز نیاز است موزها را به صورت ورقه ای خورد کنید و 1 ساعت در فریزر قرار دهید. موزها را به مخلوط کنید و سپس شیر را به آن اضافه کنید و تا یکدست شدن به مخلوط کردن ادامه دهید. کره بادام زمینی و پودر کاکائو را به مواد اضافه کنید و مجدد مخلوط کن را روشن کنید. سپس مواد را داخل ظرف مناسب فریزر ریخته و به مدت 3 ساعت اجازه دهید در فریزر منجمد شود. حالا بستنی شما آماده است و میتوانید آنرا همراه با تزیینات کره بادام زمینی یا مغز های خوردشده سرو کنید. قبل از اسکوپ زدن بستنی حتما 15 دقیقه آنرا خارج از فریزر قرار دهید تا کمی نرم شود.

کره بادام زمینی رژیمی

اگر قرار است بستنی که آماده میکنید رژیمی باشد، پس حتما باید کره بادام زمینی که انتخاب میکنید هم رژیمی باشد. زمان خرید میتوانید به بسته بندی کره بادام زمینی دقت کنید تا حتما فاقد شکر و نمک باشد.  کره بادام زمینی رائیک هم از آن دست محصولاتی هستند که از بادام زمینی ممتاز تولید شده و فاقد نمک و شکر است، در تولید این محصول به جای استفاده از شکر از عسل طبیعی استفاده شده است.

ستاره علیزاده
سه شنبه، 21 آذر 1402


نظر شما

متن نظر